Acerca de
A un paso de Dam Square, en el histórico Nes, The Lobby Nesplein ancla el Hotel V con una energía de todo el día difícil de encontrar en otro lugar de la ciudad. Las puertas abren a las siete de la mañana y, la mayoría de las noches, permanecen abiertas hasta medianoche, convirtiéndolo tanto en un ritual matutino como en un destino nocturno.
El chef Joost Abbink mantiene el menú en constante evolución, construyendo cada plato en torno a ingredientes honestos y logrando que la cocina siga sorprendiendo a los comensales habituales. Gault&Millau reconoció su calidad con una puntuación de 13/20, mientras que una media de 4,5 en más de 1.600 reseñas de Google subraya el prestigio del restaurante entre los locales de Ámsterdam. Los comensales vegetarianos están bien atendidos, y una terraza exterior ofrece un asiento de lo más agradable cuando el tiempo acompaña.
El ambiente es refinado pero sin pretensiones, los precios moderados y el servicio cálidamente valorado. Tanto si llegas a desayunar tranquilamente, a hacer una pausa a mediodía o a disfrutar de una cena completa, The Lobby Nesplein tiene la virtud de hacer que cada visita se sienta sin prisas. Se aceptan reservas, y son aconsejables.
Reserva tu mesa en el Nes y deja que el restaurante todo el día más natural de Ámsterdam se encargue de todo lo demás.
Cityguys
"Nog nooit sliepen we in zo’n grote hotelkamer als de suite van Hotel V Fizeaustraat. Deze gigantische kamer met eigen haard met enorme badkamer waar een dubbele douche in zit en uitzicht op de skyline van Amsterdam Amstel is zo chill dat je bijna niet overweegt om de kamer te verlaten. Daarna bedenk je je hoe goed en lekker het eten en de service beneden in het restaurant is en verlaat je toch maar even je bed. Voor even." —
Hotel in Amsterdam gezocht? Hier moet je slapen!"Dit hotel bezoeken we zelfs als we er niet slapen. Wel zijn we hier vaak in de ochtend al te vinden. Waarom? The Lobby gaat véél eerder open dan de Drie Fleschjes en Wynand Fockink, dus als je in de ochtend al een drankje kunt gebruiken dan is dit the place to be voor een glas bubbels, of een bloody mary. Of allebei. Misschien wel het leukste personeel van Amsterdam zorgt hier ook voor een goed ontbijt, een (uitgebreide) lunch, je diner of een goed glas wijn." —
De Dam: de beste cafés en restaurants"Zin in een bloody mary? Met een beetje geluk schenken ze je eerst een glas bubbels in en komt de bloody mary direct daarna. Ideale plek dus om op de minst verstandige wijze van je kater af te komen. Leuk voor een date, in je eentje (ga lekker achter op de bank bij de open haard zitten, maar liever niet als wij er zijn). Eggs Benedict, pancakes, wentelteefjes. Moet je hebben." —
Ontbijten als een baas in Amsterdam"Hotel V vind je inmiddels overal in de stad. Onze favoriet is de locatie aan de Nes, vlakbij de Dam. De gintonics zijn hier goed (en betaalbaar), de bloody mary is fantastisch en het personeel is buitengewoon gastvrij. Overdag maakt de barista allerlei geniale figuren in je cappuccino, voor de lunch hebben ze een uitstekende caesar salad en na een aantal bier moet je eigenlijk altijd voor de flammkuchen gaan. Protip: Als je met JP komt krijg je spontaan een glas champagne in je klauwtjes gepropt." —
De beste hotelbars van Amsterdam"Het is in The Lobby van Hotel V waar de liefde voor bloody mary’s voor Cityguys is begonnen. Nu, jaren later, kunnen we niet meer naar binnen lopen zonder een (perfecte) bloody mary naast de flammkuchen te bestellen. Cityguys protip: als je de crew een beetje lief aankijkt maken ze twee halve bloody mary’s voor je om te delen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen." —
De bloody mary brunch: hier ga je heen voor de belangrijkste maaltijd van de week."JP hield niet van Bloody Mary’s totdat de serveerster van Hotel V hem –op een intens brakke ochtend op de bank voor de open haard daar– sommeerde om die van Hotel V te proberen. Sindsdien is hij hooked – én terecht ook- want deze bloody mary met Absolut Vodka en Big Toms spiced tomatojuice is echt perfect op smaak gemaakt en een kickstart voor je dag." —
Waar drink je de beste Bloody Mary van Amsterdam?"We twijfelen altijd even tussen de kroketten en de egss benedict en dit is sowieso the place to be om je kater te verwerken met een Bloody Mary. De eitjes winnen vaak, want ze zijn echt delicious. Als je in Oost woont dan kun je ook naar The Lobby Fizeaustraat, die er misschien nog wel beter uit ziet en waar het ook altijd gezellig druk is. Hotel V maakt het je wel moeilijk, want de caesar salad is er ook fantastisch, maar neem toch maar gewoon de eggs benedict ." —
De allerlekkerste Eggs Benedict van Amsterdam
Preguntas frecuentes
¿Qué tipo de cocina ofrece The Lobby Nesplein?
The Lobby Nesplein es un restaurante todo el día que sirve desayuno, almuerzo y cena. La carta cambia regularmente y se construye en torno a ingredientes honestos. Hay opciones vegetarianas disponibles.
¿Cuál es el horario de apertura de The Lobby Nesplein?
El restaurante abre todos los días a partir de las 07:00. Los lunes y domingos cierra a las 22:30; de martes a sábado permanece abierto hasta medianoche.
¿Puedo hacer una reserva en The Lobby Nesplein?
Sí, se aceptan reservas. Dada su popularidad —una valoración de 4,5 en Google con más de 1.600 reseñas—, se recomienda reservar con antelación.
¿Cuál es el nivel de precios de The Lobby Nesplein?
The Lobby Nesplein tiene precios moderados, lo que lo hace accesible para una amplia variedad de clientes.
¿Tiene terraza exterior The Lobby Nesplein?
Sí, dispone de una terraza exterior. El restaurante está ubicado en Nes 49, en Ámsterdam Centrum, cerca de Dam Square.